Näin taas yöllä jotain aivan hämärää unta. Unet ovat nyt odotusaikana olleet älyttömämpiä mitä ikinä ennen! Välillä jopa tuntuu, että älytön on jopa liian lievä sana kuvaamaan niitä. Heräsin noin tunti sitten viime öiseen actionleffa-ammuskelu uneeni, sitten olikin jo niin kauhea pissahätä ja suuta kuivasi, että oli noustava. Uni ei enää tullut, joten tässä olen. Mies ja koirat vielä vetelee hirsiä.

Tänään pitää mennä käymään työkkärissä viemässä työtodistus. Piti eilen työpaikalla tapella siitäkin, kun työtodistukseen oli kirjoitettu, että irtisanoudun omasta pyynnöstä. No joo, tavallaan totta, mutta koska määräaikaisuuteni (jonka olen päätellyt tavallaan loppuvan aina silloin kun sen ihmisen sairasloma loppuu, jonka sijaisena olen) olisi loppunut muutenkin vuoden loppuun, enkä halunnut jatkaa, niin mielestäni se ei ole kyllä ollenkaan sama asia! Eikö se muka ole määräaikaisuutta, jos on sijaisena ja periaatteessa töitä ei ikinä voida luvata kuin siihen asti, kun sairaslomasijaisuutta on tiedossa? Tällä kertaa sairasloma loppui vuoden loppuun, tosin sitä tuli lisää ensi kesään, mutta minulta ei kukaan ole ikinä sairasloman loppuessa kysynyt, että jatkanko vaiko enkö! Ei kai sitä nyt voida vaan olettaa, että olen kysymättä suostuvainen aina jatkamaan ja sitten väitetään, että koska se loma nyt taas jatkui, niin totta kai minun olisi pitänyt siellä olla kesään asti! Tuolla firmassa on muutenkin niin hämärää touhua, ettei mulla ole sinne ainoatakaan työsopimusta, vaikka kaiken järjen mukaan niitä pitäisi olla jo monta. Olisi kai vaan pitänyt taas pitää puoleni.

Tekisi mieli mennä katselemaan liikkeistä turvakaukaloita, jos niistä löytyisi vaikka jonkinlaisia alennuksia viime vuoden malleista, eiköhän ne kuitenkin uusiudu joka vuosi? Se on yksi niitä harvoja hankintoja, jotka ollaan ajateltu tehdä ehdottomasti uutena.